Du er selv ansvarlig for at have tegnet de forsikringer, som du anser for nødvendige. Best Travel anbefaler altid, at man tegner både afbestillingsforsikring og rejseforsikring.
Det er med til at give dig og dine pårørende tryghed - og dermed kan du glæde dig endnu mere til rejsen!
Vær opmærksom på at du allerede kan være dækket af en rejse- eller afbestillingsforsikring via dit indboforsikringsselskab, kreditkort eller lignende. Vær dog samtidig opmærksom på, at der kan være forskelle i forsikringsdækningen.
En rejseforsikring dækker dig på selve rejsen, hvis uheldet er ude. Det kan fx. være ved akut behov for lægehjælp eller mistet bagage, men også i forbindelse med en evt. hjemtransport ved sygdom/tilskadekomst.
Vær opmærksom på, at det gule sygesikringskort ikke dækker udenfor Danmark, og at det blå EU-sygesikringsbevis kun gælder i EU-lande og kun på samme vilkår som borgerne i det land du besøger. Der kan altså være tale om større eller mindre egenbetaling - ligesom det blå EU-sygesikringsbevis ikke dækker hjemtransport. Best Travel anbefaler derfor, at du sikrer dig, at du har tegnet en rejseforsikring som passer til din rejse og rejsemål.
Best Travel henviser til rejseforsikringer fra rejseforsikringsselskabet Gouda. Best Travel modtager provision ved salg af Goudas rejseforsikringsprodukter.
Efter du har tegnet din forsikring vil du modtage en e-mail direkte fra Gouda med din police og dit policenummer.
I tilfælde af skader kan du døgnet rundt kontakte Gouda på tlf. (+45) 33 15 60 60.
Forsikringen dækker bl.a.:
Dækningsområdet 'EU/EØS' omfatter følgende lande:
Andorra, Azorerne, Belgien, Bulgarien, Cypern, Estland, Finland, Frankrig, Færøerne, Gibraltar, Grækenland, Grønland, Isle of Man, Irland, Island, Italien, Kanariske Øer, Kanaløerne, Kroatien, Letland, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Madeira, Malta, Monaco, Nederlandene, Norge, Polen, Portugal, Rumænien, San Marino, Schweiz, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn, Vatikanstaten og Østrig.
Dækningsområdet 'Udvidet Europa' omfatter foruden 'EU/EØS' følgende lande:
Albanien, Algeriet, Bosnien-Hercegovina, Egypten, Gaza, Hviderusland, Israel, Jordan, Jugoslavien, Kosovo, Libanon, Libyen, Montenegro, Serbien, Slovenien, Makedonien, Marokko, Moldova, Palæstina, Rusland indtil Ural bjergene, Syrien, Tunesien, Tyrkiet, Ukraine og Vestbredden.
Hvis du har en kronisk eller eksisterende lidelse/sygdom, som ikke er stabil, eller har du været syg for nylig, er du som udgangspunkt ikke dækket for dette på din rejse, da forsikringen tager forbehold for præeksisterende lidelser.
Du har dog mulighed for forhøre dig, om du kan blive stillet bedre end betingelserne ved at søge om en forhåndsgodkendelse. Behandlingen af en forhåndsgodkendelse koster 200 kr. – dog 300 kr. ved hastebehandling.
Kontakt Gouda på tlf. 88 20 88 20, hvis der er spørgsmål herom.
Afbestillingsforsikringen dækker hvis du ikke kan rejse fordi du, dine medrejsende eller din familie bliver ramt af akut opstået sygdom INDEN afrejsen, ved brand, oversvømmelse eller stormskade i din bolig samt ved skilsmisse/ophør af samliv.
Har du tegnet en afbestillingsforsikring, vil du - ved indsendelse af lægeerklæring/dokumentation - modtage det fulde indbetalte beløb for rejsen retur fra forsikringsselskabet Gouda. Evt. omkostninger til indhentelse af lægeerklæring/dokumentation dækkes ikke.
Best Travel henviser til forsikringsselskabet Gouda ved tegning af afbestillingsforsikring. Best Travel modtager provision ved salg af Goudas afbestillingsforsikringsprodukter.
OBS: En afbestilllingsforsikring skal tegnes senest samme dag, hvor der første gang indbetales til rejsen. Forsikringen dækker frem til afrejsetidspunktet fra Danmark.
OBS: For køb af afbestillingsforsikringer via Gouda er det et krav, at man er bosat i Danmark og har det gule sundhedskort; eneste undtagelse er personer, som er bosat i Sverige, men har arbejde i Danmark og dermed har et særligt sundhedskort og er dækket af dansk sygesikring.
Den indbetalte pris for selve afbestillingsforsikringen refunderes ikke ved en eventuel annullering af rejsen.
Kontakt Best Travel
Mangler du hjælp eller har du spørgsmål til vores rejser? Udfyld formularen og vi vil vende tilbage hurtigst muligt.
Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser indenfor 2 hverdage.